Publisert: 04.06.2021
Fiks folkeregister ble lansert høsten 2020, og 228 kommuner bruker tjenesten i dag. På nettsiden kan ansatte hente opplysninger fra folkeregisteret ved å gjøre oppslag eller lage innbyggerlister. I tillegg kan fagsystemene hente opplysninger direkte med en maskin-til-maskin-integrasjon.
En viktig suksessfaktor for prosjektet Fiks folkeregister er tett samarbeid med kommunesektoren. KS, kommuner og fylkeskommuner har samarbeidet om å avklare behov, prioritere utviklingsoppgaver og kvalitetssikre løsningen. Samhandlingsforum er prosjektets felles møteplass. Det er dette møtet vi inviterer alle interesserte til å delta på torsdag 24. juni kl. 12 til 14.00.
Hva skjer på møtet?
På møtet får du vite mer om løsningen og hvordan kommunene arbeider for å ta den i bruk. Du får også se hvordan samarbeidet fungerer i prosjektet, og mulighet til å stille spørsmål.
Agenda
- Introduksjon til tjenesten Fiks folkeregister
- Statusrapport fra prosjektet
- Informasjon fra personvern og informasjonssikkerhet
- Status fra samhandlingskommunene
- Gjennomgang av aktuelle fokusområder
- Spørsmål og svar for deltakere
Sett av tid i kalenderen
Møtet arrangeres på Teams torsdag 24. juni kl. 12 til 14.00.
Klikk på lenken for å delta på møtet.
Husk å legge møtet inn i kalenderen din.
Velkommen!
Les mer om Fiks folkeregister.